Gateway Cape Town

Student intervju med Super Sanne

Posted on: May 1, 2013

sanne3
1.Hvor og hva studerer du?
Jeg studerer Internasjonalt Sosialt Arbeid i Camps Bay, Cape Town. Fantastisk by!
2.Hvorfor valgte du å studere i CT?
Når jeg var på Gateway møte i Bergen for å se hvor jeg ville dra, snakket jeg med en av veilederene som var der og hun hadde vært i Cape Town. Etter hun hadde fortalt om CT ble både meg og vennene mine kjempe interessert og gjorde litt mer research. Varmen, nydelig strender og enestående muligheter som fallskjermhopping, svømme med haier og safari fristet veldig, og dermed hadde jeg bestemt meg! Også ISA er veldig bra å praktisere i CT siden her er det et veldig aktuelt tema.
3. Hva går utdanningen ut på?
 
Utdanningen min handler om sosialarbeid, det å hjelpe mennesker i alle aldre med fysiske,  psykiske, økonomiske problemer og generelle vanskelige livssitasjoner.
4.Hvordan ser en vanlig studiehverdag ut med Gateway College?
En vanlig studiedag med Gateway College varier litt fra dag til dag, men som regel har vi Power Point presentasjoner der læreren legger frem stoffet. Vi har også gruppearbeid der vi snakker om hva vi har lært, har rollespill og fremføringer for klassen.
5.Hva er det beste med å studere i utlandet?
Det beste med å studere i utlandet er det å møte nye mennesker, oppleve en ny kultur og se ting  man vanligvis ikke ville sett hjemme i Norge. Når man kombinerer studie med reise blir det mye mer spennende, og kanskje de hardeste delene med studie ikke blir like vanskelig å komme seg gjennom når man har spennende omgivelser rundt seg. Også det å få nye venner ikke bare her i Cape Town, men også fra rundt om i hele Norge, er utrolig gøy. Her nede får vi venner for livet, og alle har en veldig inkluderende innstilling som samholdet i gruppen enda bedre.
6.Hva synes du om utdanningen du får med Gateway?
Utdanningen med Gateway er veldig bra. Innholdsrik, lærerene er flink og de bruker forskjellige undervisningsmetoder så det gjør slik at det blir spennende å lære og enkelt å følge med.
7.Hva ser du for deg å gjøre etter endt semester?
Planene mine etter dette semesteret er å flytte til London for å studere Advertising and Communication. Selv om det ikke har så veldig mye å gjøre med det jeg studerer her nede,  lærer jeg veldig mye av ISA og opplever ting jeg kommer til å ta med meg videre i livet.
8.Hva er det beste med å studere i CT?
 
Det beste med å studere i Cape Town må nok være hele atmosfæren. Alle her bare tar livet veldig med ro, og det er noe som smitter over på meg som student. Folkene er alltid like hyggelig, og gir meg alltid en grunn til å smile. Flott natur, unike opplevelser og føle kulturen til et folk som har så utrolig mye historie. Det å kunne ligge på stranden og gjøre lekser er heller ikke så verst. Tror nok de fleste av oss kommer til å reise ned her igjen flere ganger gjennom livet. Det er vanskelig å ikke bli forelsket i denne utrolig vakre byen.
sanne1
sanne2
Sanne Naterstad Holt,
Internasjonalt Sosialt Arbeid, Gateway College Vår 2013.

Leave a Reply

