Gateway Cape Town

DINNER AT MANDELAS!

Posted on: February 18, 2013

Dinner at Mandela’s er en kulturell omvisning av Mandela Park township (Imizama Yethu – som ligger i de vakkre omgivelsene av Hout Bay, Cape Town) – turen inkluderer tradisjonelle afrikanske retter, dansere, kor, og musikk!!

Slums in Imizamo Yethu township, Hout Bay, Cape Town, South Africa

Denne turen gir studentene mulighet til å få en bedre forståelse av township befolkningens livsstil og kultur – og også muligheten til og omgås og spise middag sammen med de!! Det er en leken og underholdene aften – hvor man får ristet løs med de lokale!

SA!

 

“Da vi ble hentet så hadde jeg syyykt sommerfugler i magen! jeg ante virkelig ikke hva vi skulle dra til og om jeg kom til å knekke sammen , eller virkelig ha the time of my life?

Da vi kom til mandelas ble vi tatt i mot av barn som kom springende til oss, de viste frem lekene sine og hadde det så morsomt!

dinner 3

Jeg har aldri sett barn med så mye liv og glede. forholdene der var virkelig ikke såååå ille som jeg hadde trodd! men det er fattigdom og det ser vi med en gang!

dinner 1

Etter å ha gått en stund rundt å bare sett , ble invitert påå til en ” shabeen”, som ikke hadde stort inni, det var et par bord og stoler, og en gammel jukebox , og det var vell det.

Vi fikk underholdning som var ekstremt morsomt!! barna danset for oss, også fikk vi høre afrikanske sanger , og til slutt ble det middag og dansing med de lokale! noe som var ekstremt morsomt, de tok opp noen fra gruppene våres og ville lære dem afrikansk dans!
dinner 2

Jeg har aldri før hatt det så gøy!! Jeg bare lo, koste meg , og danset!! (Jeg er jo opprinnelig fra et sted hvor de bruker musikk og dansing dagelig) så for meg å oppleve dette, føltes det som å være hjemme igjen =)”   – Ingvild Nyquist, EXPHIL, EXFAC, og Menneskerettigheter, Vår 2013

Leave a Reply

